De meest gelezen artikelen van 2016

Wat ga jij doen met de feestdagen? De Top 2000 luisteren, Home Alone kijken, gezellig tafelen met vrienden en familie? Heerlijk!

Nu 2017 voor de deur staat vinden we het een mooi moment om terug te blikken op 2016. Wat was dat een mooi jaar! Een jaar waarin er vier nieuwe D&B’ers bijkwamen (bekijk ze hier), waarin we de eerste opdracht buiten de grens mochten doen en natuurlijk het jaar waarin we onze blog lanceerden!

Sindsdien zijn we achttien artikelen én veel lezers verder, waaronder jij. We zijn erg dankbaar voor jouw tijd en interesse in onze artikelen: dankjewel!

Daarom hebben we de meest gelezen artikelen van 2016 voor je op een rij gezet. Heb jij er één gemist?

1. ‘Ja’ zeggen maar ‘nee’ doen, hoe tackel je dat?

afbeelding-implementatie-intenties

In dit artikel vertellen we waarom mensen vaak ‘ja’ zeggen als je ze vraagt om iets te doen, maar het vervolgens af laten weten. En geven we handvatten om dit irritante gedrag aan te pakken (ook handig voor je eigen goede voornemens ;-)).

2. Over de beïnvloedingstechniek die je moet kennen (als je wilt natuurlijk)!

afbeelding-blog-byaf

In dit artikel delen we een simpele beïnvloedingstechniek waarmee je grote effecten kan behalen: ‘Dit knappe staaltje gedragsbeïnvloeding zorgt voor een spectaculaire verdubbeling van de kans dat mensen instemmen met je verzoek.’

3. Gebruik jij social proof verkeerd?

yjl7ob3sspodeiphhzhd_dsc_1929_1

In dit artikel leggen we uit hoe veel instanties en bedrijven de techniek social proof onbedoeld verkeerd inzetten. En hoe jij dit kunt voorkomen.

Veel leesplezier en hele fijne feestdagen!

Deel dit artikel

Facebook
Twitter
LinkedIn

Downloading new knowledge

Mis geen waardevolle inzichten meer! Schrijf je in en ontvang artikelen en andere informatie over de psychologie van gedragsverandering, ons perspectief op gedrag, beïnvloedingstechnieken, best-practices en nog veel meer.

Je kunt je op elk moment weer afmelden. Wij gaan zorgvuldig met je emailadres om en zullen nooit spam versturen. Bekijk ook onze privacyverklaring.

Reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *